Hayrabolu Meslek Yüksekokulu

YETERLİLİKLER
Bankacılık ve Sigortacılık1-Analitik düşünen, analiz eden ve problemler karşısında hızlı karar verme yeteneği gelişmiş olmak2-Bankacılık ve sigortacılık alanında bilgi ve donanıma sahip olmak 3-Banka ve sigorta sektörünün çalışma kurallarını belirleyen yasal mevzuatı bilmek4-Bilgisayar ve program teknolojisinde yenilikleri izleyebilmek5-İnsan ilişkilerinde dengeli,tutarlı ve ikna edici olabilmek6-Mesleki etik kurallara uyabilmek7-Ofis malzemelerini etkin kullanabilmek8-Sorumluluk alan ve kendisine verilen yetkileri kullanabilmek9-Takım çalışması yapabilmek10-Türkiye’de ve dünyada finans sektöründeki gelişmeleri izleyebilmek11-Yabancı dil bilmek12-Zaman ve kriz yönetebilme yeteneğini kazanmak

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. 
1- Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 
1- Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. 
1- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 
1- Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
1- Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. 
1- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 
1- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 
1- Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 
1- Değişime ve yeniliğe açıktır. 
1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 
1- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
 



TYYÇ; İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Bilgisayar Kullanımı

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Bilgi Yönetimi1-Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma2-Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi3-Bilgi Yönetimi temel kavramlarını anlama, anlatma ve kullanma, işletmelerde katma değere çevirebilme becerisi4-Bilişim Teknolojilerinin bir işletmenin hedeflerine nasıl katkı sağlayacağını bilerek, bu katkıyı arttırıcı çalışmalar yapabilme5-Bireysel ya da takım içinde disiplinli şekilde çalışabilme, sorumluluk alma özgüveni;6-İletişim, müşteri ilişkileri, yönetim ve organizasyon konularında temel bilgi sahibi olma7-İşletim sistemleri, ofis yazılımları hakkında iyi derecede bilgi sahibi olma ve bu yazılımları kullanabilme8-Sistem analizi, proje yönetimi, toplam kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu süreçlere aktif olarak katılabilme9-Veritabanı uygulamaları geliştirebilecek, web sayfa tasarımı ve internet programcılığı konusunda işletmelere fayda sağlayabilecek 10-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilişim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Gazetecilik ve Enformasyon Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 
2- Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur. 
3- İletişim ortam ve araçlarına ilişkin mesleki bilgiye sahiptir. 
1- Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ve teknolojileri ile araçlarını kullanır. 
1- Alanı ile ilgili uygulamalarda kendisinden beklenen çalışmaları bir ekip üyesi olarak yürütür. 1. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. 
2- Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. 
3- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve dili etkin biçimde kullanır. 
2- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
3- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
4- Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri takip eder. 
5- Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler. 
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 
2- Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. 
3- Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve diğer mevzuat bilgisine sahiptir. 
 



TYYÇ; Gazetecilik ve Enformasyon Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Büro Hizmetleri ve Sekreterlik

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı1-Analitik düşünebilen ve problemler karşısında hızlı karar verme yeteneği gelişmiş2-Büro yönetimi konusunda gerekli bilgi ve deneyime sahip3-Gelişen teknolojinin yarattığı yeni iş hayatı koşullarına uygun, bilgisayar, büro otomasyonunu kullanabilen, her türlü iletişim, yazışma ve dosyalama işlemlerini yapabilen4-İlişkiler zincirini koparmadan diğer birim yöneticileri ile koordinasyonu sağlayabilecek düzeyde bilgi, beceri ve davranışlara sahip5-Kazanılan bilgi ve becerilerin sunum ve paylaşım becerisini kazanmış6-Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda gerekli iletişim becerilerine sahip 7-Mesleki anlamda yabancı dil bilgisine sahip8-Mesleki ve etik sorumluluk bilinci varolan9-Ofis planlaması ve kontrolünü en iyi şekilde yaparak, zamanın etkin kullanımı becerisine sahip10-Protokol kuralları konusunda bilgili11-Sorumluluk alma yeteneği gösterebilen ve kendisine verilen yetki sınırları içinde alınan kararları uygulayabilen12-Takım çalışmasına yatkın13-Türkçe’yi doğru kullanabilen, telaffuzu düzgün14-Yenilik ve değişime açık, değişen koşullara kolaylıkla adapte olabilen

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. 
1- Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 
1- Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. 
1- Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. 
1- Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
1- Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. 
1- Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. 
1- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. 
1- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 
1- Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. 
1- Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. 
1- Değişime ve yeniliğe açıktır. 
1- Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. 
1- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
 



TYYÇ; İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Finans, Bankacılık ve Sigortacılık

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Makine1-Bilgisayar destekli tasarım programlarından Auto Cad programı ile bilgisayar ortamında yapılacak iki boyutlu ve üç boyutlu çizimleri yapabilmeli2-Bilgisayar destekli üretim yapan Nümerik Kontrollü tezgahlarda program yazabilmeli3-CNC tezgahlarını kullanabilmeli4-En az bir yabancı dil bilmeli5-Hidrolik sistemleri yorumlayıp çalıştırabilmeli6-Kalite kontrol konusunda iyi düzeyde bilgi sahibi olmalı7-Makine Elemanlarını konusunda iyi düzeyde bilgi sahibi olmalı8-Makine resmi ile çizmiş bir montaj resmini analiz edebilmeli9-Makine tasarım sürecini iyi bilmeli10-Pnömatik sistemleri yorumlayıp çalıştırabilmeli11-Takım tezgahları ile ilgili teorik bilgiye sahip olup kullanabilmeli12-Teknik Resim ile çizilen bir resmi anlayıp yorumlayabilmeli

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir. 
2- Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir. 
1- Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini kavrar ve çözümlerini yapar. 
2- Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
3- Teknik resim yapar. 
4- Algoritmik düşünür. 
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar. 
1- Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. 
1- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. 
2- Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
1- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
2- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
3- Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. 
1- Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. 
 



TYYÇ; Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. 
1- Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. 
2- Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
3- Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. 
4- Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. 
1- Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. 
1- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. 
2- Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
1- Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
2- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır. 
3- Teknik resim kullanarak iletişim kurar. 
1- Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. 
 

Makine ve Metal Teknolojisi

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Motorlu Araçlar ve Ulaştırma Teknolojileri

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 



TYYÇ; Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
. Düzey ( Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik


_____
EQF-LLL:
. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
 

Otomotiv Teknolojisi1-Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya ekip olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini bilir.2-Atatürk ilke ve inkılâplarını bilen, özümsemiş ve hayatında kullanan birey olmak3-Bilgisayar kullanabilir ve alanı ile ilgili bilgisayar paket programlarını çalıştırabilir.4-Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili yazışmalar yapabilir, bilgi depolayabilir, depolanmış bilgileri kullanabilir.5-İş hayatında meslek etiğinin önemini bilir.6-Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini bilir7-Mesleğiyle ilgili standartları bilir ve uygular. Planlı ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanır. Satış sonrası kademelerde müşteri ile iletişim kurabilir8-Meslek hayatında teknik dil kullanmanın önemini bilir.9-Mühendis / yönetici ile genel ve teknik iletişim kurmanın gereğini bilir.10-Otomotiv sektörünü oluşturan unsurları, ilgi alanlarını ve meslek alanının temel çalışma ilkelerini kavrar.11-Otomotiv teknikeri olarak, teknisyen ve işçilerin bilgi ve becerilerine sahip olmanın gereğini bilir.12-Ölçme ve kontrol aletlerini kullanabilir13-Özel cihaz ve aparatları kullanabilir. Alanı ile ilgili haberleşme cihazlarını kullanabilir. Kendi eksikliklerini bilir ve bunları tamamlamanın yollarını araştırır14-Sektörün gerektirdiği çağdaş bilgi ve teknolojilerin önemini kavrar.15-Teknik dil kullanır, çizim yapabilir, grafik, tablo, resim okuyabilir ve analiz edebilir.16-Tekniker olarak endüstrideki yerini ve hukuki sorumluluğunu bilir.17-Temel tamir araç gereçlerini kullanabilir, sökme takma ve teşhis koyma, tamir etme işlerini yapabilir18-Üretim kademelerinin montaj, kalite kontrol birimlerindeki cihaz ve gereçleri kullanabilir.19-Üretim ve hizmet sektörü ile ilgili temel kavramları bilir20-Üretim veya satış sonrası hizmet sektörlerinde otomotiv teknikeri olarak sorumluluğunu bilir.21-Yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda görev almanın sorumluluğunu bilir22-Yönetim fonksiyonlarını bilir. 23-Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilir. Emrinde çalışan kişilerin gözetim ve denetimini üstlenir.

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Matematik, fen bilimleri ve bu alanların temel mühendislik bilimlerine uygulanması konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir. 
2- Temel mühendislik bölümleriyle ilgili temel kavramlara sahiptir. 
1- Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini kavrar ve çözümlerini yapar. 
2- Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
3- Teknik resim yapar. 
4- Algoritmik düşünür. 
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney yapma, veri toplama, toplanan verilerin sunumu ve temel yorumunu yapar. 
1- Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. 
1- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. 
2- Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
1- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
2- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
3- Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. 
1- Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. 
 



TYYÇ; Mühendislik Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. 
1- Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. 
2- Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
3- Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. 
4- Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. 
1- Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. 
1- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. 
2- Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. 
1- Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
2- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır. 
3- Teknik resim kullanarak iletişim kurar. 
1- Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. 
 

Seracılık1-Alternatif ürün, yetiştirme ve değerlendirme modellemeleri yapabilme yeteneği2-Bireysel, çoklu ve farklı disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni3-Bireysel iş imkânları ve istihdam alanları oluşturabilme becerisi4-Güncel tarımsal problemlerin, toplumsal ve evrensel etkilerinin bilincinde olmak; girişimci ve yenilikçi çözüm ve uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olmak5-Karşılaşabileceği herhangi problemde analitik düşünebilme ve çözüm üretebilme yeteneğine sahip olmak6-Kazanılan bilgi ve becerilerin sunum ve paylaşım kabiliyetini kazanmak7-Mesleki ve etik sorumluluk bilinci8-Seracılık (arazi ve laboratuar) için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi9-Seracılık konusunda yeterli alt yapıya sahip olma, bu alandaki teorik ve uygulamalı bilgileri tarımsal üretim ve çalışma alanlarında kullanabilme becerisi10-Sera yapımı, bitki yetiştiriciliği, üretim teknikleri, gübreleme, hastalık ve zararlı mücadelesi konusunda teknik bilgiye sahibi olmak11-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi12-Yaşam boyu öğrenim gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili temel bilgilere sahiptir. 
2- Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini kavrar ve değerlendirir. 
1- Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 
1- Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
2- Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. 
1- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 
2- Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. 
1- Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 
2- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
4- Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 
2- Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 
3- Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
 



TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili özellikle uygulamalı bilgilere sahiptir. 
2- Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirir ve kavrar. 
3- Alanı ile ilgili yöntem ve teknik bilgilere sahiptir. 
1- Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları inceler, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 
1- Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 
2- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
3- Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. 
1- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 
2- Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. 
1- Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 
2- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
4- Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Alanında verilerin toplanması ve sonuçlarının uygulamaya aktarılmasında yetkinlik kazanır. 
2- Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 
3- Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
 

Tarım Makineleri1-Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,2-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi3-Çok disiplinli ekiplerle beraber etkin bir şekilde çalışabilme yeteneği ve sorumluluk alma özgüveni4-Denemeleri tasarlama, gerçekleştirme, veri elde etme, elde edilen verileri analiz etme ve yorumlama yeteneği5-En az bir yabancı dil bilgisi6-Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak7-Güncel mesleki sorunları saptama, tanımlama, takip etme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun yöntem ve teknikleri seçme ve uygulama becerisi8-İyi bir Autocad bilgisine sahip olmak9-Matematik konularında yeterli altyapıya sahip olma 10-Mesleki ve etik sorumluluk gereklerini kavrama ve sorumluluk alabilme11-Yaşam boyu eğitimin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme yeteneği12-Yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin iletişim kurma yeteneği

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili temel bilgilere sahiptir. 
2- Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini kavrar ve değerlendirir. 
1- Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 
1- Alanı ile ilgili bir çalışmayı gerçekleştirmede ve uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
2- Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. 
1- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 
2- Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. 
1- Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 
2- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
4- Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Alanında verileri toplar ve sonuçlarının uygulamaya aktarır. 
2- Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 
3- Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
 



TYYÇ; Tarım, Ormancılık, Hayvancılık ve Su Ürünleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Tarım, Orman ve Su Ürünleri alanlarıyla ilgili özellikle uygulamalı bilgilere sahiptir. 
2- Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirir ve kavrar. 
3- Alanı ile ilgili yöntem ve teknik bilgilere sahiptir. 
1- Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları inceler, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. 
1- Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. 
2- Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
3- Sorumluluğu altında çalışanları yönetir. 
1- Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 
2- Bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir şekilde kullanır. 
1- Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. 
2- Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ve sorumlularla paylaşır. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
4- Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Alanında verilerin toplanması ve sonuçlarının uygulamaya aktarılmasında yetkinlik kazanır. 
2- Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 
3- Alanıyla ilgili mevzuata uygun davranır. 
4- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.